Важливо! Кожна група отримує текст, читає його з метою з’ясувати, чим бачення навколишнього світу у людини відрізняється від того, як бачать світ деякі тварини. Поки учні читають тексти, учитель/ка підходить до кожної групи і уточнює, чи зрозуміло їм значення виділених слів. З’ясовується, це власне українські слова чи запозичені з інших мов. Учитель/ка вислуховує дитячі гіпотези. У разі потреби учитель/ка використовує словник іншомовних слів для тлумачення значення того чи іншого слова.Кожна група готується взяти участь в обговоренні питання «Чи є щось таке, що є невидимим для людини, ає видимим для тварин, і навпаки?». Це питання вчитель заздалегідь записує на дошці.
Обговорення «Чи є щось таке, що є невидимим для людини, а є видимим для тварин, і навпаки?» з використанням отриманої інформації
Запис слів під диктування. Визначення тематичної приналежності слів. Зв'язок між текстами
-Запишіть слова з прочитаних текстів під диктування. За наявності орфограми слабкої позиції голосного звука позначайте її рискою.
-Як перевірити орфограми в словахзображ_ння, бач_ти, ч_рвоний? А орфограму в слові з_лений? Як вибрати спосіб перевірки?
-Яка тема, на вашу думку, об’єднує усі ці слова: «Фарби», «Зір», «Сприйняття»? Поясніть свою думку.
-Що, на вашу думку, об’єднало 6 текстів з різними назвами «Кінь, «Мавпа», «Голуб», «Кіт», «Змія», «Бабка»? в один великий текст? (Інформація про те, як бачать тварини і чим їхній зір відрізняється від людського.)
-Яку назву ви пропонуєте дати цьому великому тексту? Порівняйте свою назву з тією назвою, яку запропонували автори («Як вони бачать? Світ очима шести різних тварин»)
Читання тексту та заповнення пропусків відповідними формами слів
-Перейдіть за посиланням. Прочитайте текст, вставляючи слова-назви тварин у відповідній формі.
-Доведіть, що ви прочитали науково-популярний текст.
Мозковий штурм «Як людині удосконалити свої органи чуття»
- Придумайте органи чуття, яких немає у людини, але могли б бути.
(Наприклад, добре б було відчувати наявність радіації або відчувати, коли робиш помилку, коли насувається небезпека, тощо)
Робота в парі: вибір тексту за ключовими словами
-Серед поданих текстів знайдіть той, де трапилися такі сполучення слова:
Гострий зір, сприйняття кольору, здатність бачити при слабкому освітленні
Групова робота: заповнення таблиці «ЗХД»
-Як ви думаєте, чи тільки очима можна бачити?
-Яка тварина, на вашу думку, може «бачити» не тільки очима?
-Попрацюйте з таблицею «Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися». Заповніть перші два стовпці, написавши, що ви знаєте про кажанів і що хочете дізнатися про цих тварин
Важливо! Заповнюючи таблицю, діти вчитимуться коротко і чітко висловлювати думки та вчитимуться ставити запитання.
Слухання\читання казки Галини Вдовиченко «Мишкові миші», уривок «Кажан, він же Лилик, приєднується до компанії»
Кажан, він же Лилик, приєднується до компанії
Галина Вдовиченко
(...) - Почекайте, - зупинив їх Гібсон. – Він такий самий, як ми, лише з крильми.- Агов, янголе, просимо до нас! – зареготав Джойстик. Кажан шугонув донизу. Спробував сісти на крихітні задні лапки, але вони виявилися кволими і непристосованими до пласкої поверхні. Кажан не втримався й перекинувся на спину. Відлетів вбік. Хотів було сісти на торшер. Але сидіти, як звичайні миші, він не вмів, похитнувся, розправив перетинчасті крила і затріпотів ними, аби втримати рівновагу. Крила видали чітку дріб на поверхні торшера. Мордочка у Кажана була і справді жахлива – на бульдожачу схожа. Тіло – вкрите рідким пушком, а передні лапки закінчувалися одним пальцем з великим кігтем. Страхіття - та й годі!
- Кажани нічого не бачать! – в голосі Глаші пролунала нотка жалю.
- Я усе бачу, - відповів крилатий гість. – Хай там що про нас кажуть – майже усе вигадки. Ні про яку іншу мишу стільки не пліткують, як про кажанів.
- А ти не звертай уваги, - порадив Джойстик, - Будь вище пліток. Нехай собі говорять.
- Я не можу не реагувати, я дуже чутливий. Усе чую. Відчуваю найменші вібрації звуку, найніжніші порухи повітря.
Кажан знову втратив рівновагу, зробив „півсонце” на верхньому колі торшера і, повиснувши вниз головою, тріпонув розправленими крильми. Як ніби пройшовся щіточками та паличками по барабанах: тр-р-р-р, кх-кх-кх...
- Повтори, що ти зробив крильми. Як це тобі вдалося?
Кажан відштовхнувся, зробив навколо верхнього кола торшера повне “сонце”, міцно тримаючись лапками, не пристосованими для сидіння, але створеними для чіпляння. Опинився усередині торшера і вже звідти почулося енергійне: тр-р-р-р, кх-кх! тр-р-р-р, кх-кх!
Гібсон узяв до рук гітару.
- Слухай, пацюче, як тебе звати?
- Лилик, - почулося зсередини торшера.
- Тримай ритм, Лилику! (...)
-Хто є учасниками розмови? (Миші Гібсон, Глаша, Джойстик та кажан Лилик.)
-Чому Лилика назвали янголом?Як ви думаєте, це була жартівлива назви чи вона відповідала дійсності?
(Це безумовно жарт, хоча в Лилика й були крила, як в ангела, але інше в зовнішності Лилика навряд чи можна вважати ангельським..)
-Що ви дізналися з уривку про зовнішній вигляд Лилика? Для чого авторка так детально описує кажана? Вона хоче налякати читача? (Ні, скоріше за все, авторка хоче показати, що не завжди слід судити про когось по його зовнішності. Є ще внутрішній, невидимий відразу світ.)
-Про що таке, що було невидимим спочатку, ми дізналися, прочитавши уривок? (Про музикальні здібності Лилика.)
-Що вказує на те, що миші були музикантами? (Гібсона зацікавили звуки, які видавав своїми крилами Лилик. Згадується,що Гібсон узяв до рук гітару і попросив Лилика «тримати ритм». )
-Уривок, який ви прочитали, узятий з художнього чи з науково-популярного тексту? Чому ви так думаєте?
-Чи відомо вам щось про музичні здібності кажанів чи це вигадка автора?
-Чи захотілося вам дізнатися, що буде далі? Що саме?
Вибіркове читання: пошук слів за зменшувально-пестливим значенням. Будова слова. Спосіб творення слів
-Знайдіть у тексті слова у зменшувально-пестливій формі, запишіть їх у називному відмінку множини або однини відповідно (лапки, мордочка, пушок, нотки, щіточки, палички.)
-З’ясуйте будову кожного з записаних слів. Поясніть, за допомогою чого утворилися ці слова.
-З якою метою авторка їх використовує для зображення кажана? (Щоб показати, що він маленький і зовсім непотворний.)
Дз. Бажаючі можуть поцікавитися в бібліотеці, у знайомих, у батьків книжкою Галини Вдовиченко «Мишкові миші», розпитати про враження від прочитаного, якщо хтось з однокласників уже читав цю книжку. Перший раз книжка була видана в 2011 році (видавництво «Грані –Т»), а потім у 2017 році книжка вийшла у Видавництві Старого Лева. Також учням пропонується в групах підготувати свою версію того, як відбувалося спілкування Лилика з новими знайомими. Бажаючі можуть подбати про костюми.
8 лютого
ЯДС
ТЕМА МІСЯЦЯ.Світ невидимий
УРОК 4. “Українська Венеція”. Які невидимі зв’язки є у природі?
На 14-му уроці діти уточнюють уявлення про прямокутний паралелепіпед і його елементи ребра, грані, вершини; знайомляться з кубом як окремим випадком прямокутного паралелепіпеда, будують формули їхнього об'єму та деякі інші формули залежностей між їх елементами. Уся ця робота безпосереднім чином має бути пов'язана з моделями куба й паралелепіпеда –
вони повинні бути в руках у кожної дитини.
– Візьміть до рук паралелепіпед. Якими фігурами є його грані, вершини,
Продовжуй працювати над завданнями 13 уроку. Також опрацюй №12,13 с.45
Виріж розгортку куба та склей її.
УКРАЇНСЬКА МОВА
Урок 18. Наталя Гуркіна «Хіба може бути інакше?». Оцінювання вчинків персонажів. Узагальнення вивченого про прикметник.
Мета. Ознайомити учнів з казкою Наталі Гуркіної «Хіба може бути інакше?». Вчити оцінювати вчинки персонажів. Узагальнити вивчене про прикметник. Розвивати вміння комунікувати в парі, групі; усне і писемне мовлення, уяву. Виховувати бажання допомагати, виручати в скрутній ситуації.
Перебіг уроку
І. Вступна частина. Емоційне налаштування.
ІІ. Основна частина.
1. Перевірка домашнього завдання.
Завдання на вибір.
o Побудувати звукову модель слова тюльпан. Записати слово, поділяючи на склади для пе-
реносу.
o Дібрати спільнокореневі слова до прикметника паперовий. Підкреслити букви, які чергу-
ються в коренях слів.
o Змінити за родами прикметник апельсиновий, дібрати іменник до кожного прикметника.
2. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми уроку.
— Твори якого розділу ми читаємо?
— Казки яких народів ви запам’ятали?
— Яку казку називають авторською?
— Яку частину мови ми вивчаємо?
3. Робота над казкою Наталі Гуркіної «Хіба може бути інакше?» (с. 35-36).
• Робота над заголовком.
Учні читають заголовок казки, розглядають малюнок на с. 35. Висловлюють припущення, про що
може йтися в казці, хто персонажі.
• «Щоденні 5». Читаю для когось.
Робота в парах. Почергове читання казки по одному абзацу.
• Вправа 61.
— Якими були бджоли? Підтверджуйте свої думки рядками казки.
— Чому, на вашу думку, комахи напали на мисливця?
— Чи зміниться ставлення тетерука до сусідів?
— Яка головна думка казки? (Треба завжди виручати друзів, сусідів, знайомих у скрутну хвилину.)
4. Узагальнення знань про прикметник.
• Вправа 62.
• Вправа 63.
Робота в групах. Складання кластера за зразком, поданим у підручнику на с. 37.
• Творчий диктант.
Іменник називає …, а прикметник —… … . Іменники змінюються за …,
а прикметники— за … і … . У реченні прикметники найчастіше зв’язані з … .
• «Щоденні 5». Пишу для себе.
— Напишіть, яка з прочитаних казок розділу змусила вас задуматися над якоюсь проблемою.
Починайте писати так: Недавно я прочитав / прочитала казку «…». Це … народна казка. Мене вразив
вчинок …
— Підкресліть прикметники в записаному висловлюванні.
ІІІ. Заключна частина.
Домашнє завдання.
Вправа 64 на с. 37. Інструктаж щодо виконання вправи.
На даному етапі навчання учні знайомляться з сучасним поглядом на
рівняння як речення зі змінною та новими видами рівнянь. Разом з тим, у
них формуються початкові уявлення про зв'язок рівнянь з розв'язанням
текстових задач.
Основними задачами вивчення рівнянь у даному курсі є:
1. Формування на автоматизованому рівні здібності до знаходження
невідомих компонентів дій і вміння коментувати виконувані операції,
називаючи компоненти дій.
2. Тренінг і розвиток здібностей до усних і письмових обчислень.
3. Розвиток грамотного математичного мовлення, здатності до вира5
ження в мовленні дій за алгоритмами.
До теперішнього часу перша з перелічених задач в основному розв'язана.
Діти можуть подумки вибрати дію для розв'язання будь5якого виду простих
рівнянь (a+x=b, a – x=b, x – a=b, a · x=b, a : x=b, x : a=b) і прокоментувати
виконувані операції, називаючи компоненти дій. Тепер вони знайомляться зі
складеними рівняннями, розв'язання яких зводиться до послідовного
розв'язання кількох простих рівнянь (наприклад, 7+(48 – х) : 5=16).
Розв'язання складених рівнянь допомагає довести до автоматизованого рівня навичку знаходження невідомих компонентів дій навіть у тих
дітей, хто на нинішньому етапі за тими чи іншими причинами її не досяг.
Крім того, тут відпрацьовуються обчислювальні навички, тренуються
здібності до визначення порядку дій у виразах, коментування дій за
алгоритмами. Усе це свідчить про високу дидактичну цінність даної теми.
Урок 10й є узагальнюючим, котрий систематизує й одночасно
знайомить дітей з поглядом на рівняння як речення зі змінною. Головне на
цьому уроці – систематизувати знання дітей, дати можливість кожній
дитині усвідомити свої утруднення в розв'язанні рівнянь і намітити шляхи
їх усунення.
- Як ви поясните, що таке "рівність"? (Речення, у якому є знак "=".)
- А "рівняння"? (???) Це рівність? (Так.) А що в ній особливого? (Є
змінна.) Цілком вірно: у рівнянні є змінна, значення якої потрібно знайти.
Учитель дописує на дошці отриманий висновок: рівняння – це рівність зі змінною, значення якої треба знайти і повідомляє, що змінну, значення якої треба знайти, називають ще
коренем.
На етапі "відкриття" нового знання учні повинні систематизувати всі
вивчені види рівнянь і проговорити правила їх розв'язання з називанням
компонентів дій. Тут також доцільно вести роботу по групах.
Спочатку фронтально проговорюються компоненти дій, котрі можуть бути
невідомі в рівняннях: доданок, зменшуване, від'ємник, множник, ділене,
дільник. Потім кожній групі дається завдання протягом 2-3 хвилин записати по
одному рівнянню в загальному вигляді, використовуючи для позначення
невідомого члена рівняння букву х, а для позначення відомих членів – букви
а і b, і сформулювати правило знаходження х для свого рівняння.
УКРАЇНСЬКА МОВА
ТЕМА. ЛИСИЧЧИНА ПОРАДА
Узбецька народна казка
1. Загадка
Руда, руда рудниця
рудим хвостом гордиться.
В неї шубка найпишніша,
в неї вдача — найхитріша.
- Які прикметники є в загадці?
- Якими прикметниками ви можете описати вдачу лисички?
2. Робота з підручником (с.29-32)
Узбецька народна казка «Лисиччина порада»
- Назви дійових осіб казки. Що трапилось у степу? Як
вівчар порятував змію? Чи схвалюєш ти вчинок вівчаря?
Що зробила змія після порятунку? До кого звертався за
порадою вівчар? Чому корова і яблуня вважали, що на
добро потрібно відповідати злом? Чи погоджуєшся ти
з лисиччиною порадою?
3. Пофантазуйте.
- Уявіть, що вівчар описав свою пригоду
в соціальній мережі. Напишіть свої коментарі (поради)
щодо цієї ситуації.
4. Підсумок
- Що ви зрозуміли після читання казки?
- Яка головна думка?
30 січня
ЯДС
ТЕМА МІСЯЦЯ. Світ невідомий
УРОК 17. Обережно: шкідливі звички.Чи може відоме стати невідомим?
9-й урок присвячений формуванню уявлень про рівність і нерівність як про висловлення. Підготовку до вивчення цієї теми проведено на попередньому уроці. З іншого боку, даний урок є підготовчим для вивчення наступної теми – "Рівняння". Запропонуємо один з можливих варіантів уведення нового матеріалу на даному уроці.
На етапі актуалізації знань доцільно згадати з дітьми поняття змінної, висловлення, рівності й нерівності, з якими вони працювали на попередніх уроках.
28 + 17 = 35 п – п
9 < 16 56 : у = 28
72 : 4 + 6 а > 4
1) Чим відрізняються речення першого і другого стовпчиків? (У першому стовпчику немає змінної, а в другому – є.)
2) Яке речення зайве в першому стовпчику? (72 : 4 + 6 – не є висловленням.)
3) Що потрібно дописати, щоб вийшло висловлення? Вибирається один з варіантів, запропонованих дітьми, наприклад, 72 : 4 + 6 > 2. Учитель робить запис на дошці, а діти – на аркушах.
4) Яке речення зайве в другому стовпчику? (п – п не є висловленням, це вираз.)
5) Як одержати висловлення? (Наприклад, n – n = 0.) Допишіть на аркушах.
6) На які ще групи можна розбити всі отримані висловлення?
Учні відразу помітять, що в одних реченнях використовується знак
"=", а в інших – знаки ">" і "<". Оскільки терміни рівність і нерівність
уже були введені до мовної практики, то їх можуть назвати самі діти.
У разі потреби вчитель уточнює ці терміни: рівності – це висловлення, у
записі яких використовується знак "=", а нерівності – висловлення зі
знаками ">" і "<". Учні виділяють в аркушах підкресленням рівності й
нерівності, а вчитель переставляє картки відповідно до зазначеного способа
розбиття.
На етапі "відкриття" нового знання учні уточнюють і фіксують, які з числових рівностей і нерівностей є правильними (і), а які – неправильними (х). Потім за допомогою діалогу визначають множини значень змінних, за яких буквені рівності й нерівності будуть істинними. Ці множини записуються на дошці й на листках поруч із висловленнями.
Завдання№1-5, с. 28-29 у різних варіантах можна використовувати на
етапах первинного закріплення й самостійної роботи з самоперевіркою в
класі. Наприклад, спочатку можна розібрати фронтально з проговорюван5
ням у голосному мовленні № 1 (в, г, е), с.28 і № 2 (г, д), с. 28. Потім
запропонувати учням протягом 253 хвилин роботу в парах – записати
речення з№3 (а, з), с. 29 у вигляді рівностей.
І на завершення до самостійної роботи включити№1 (д, к), с. 28 і№2 (б),с. 28. Очевидно, можливі й багато інших варіантів використання матеріалу підручника і форм роботи з учнями на даному уроці відповідно до рівня їхньої підготовки та психолого-педагогічних особливостей.
УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема. ЯК ЗВІРІ ПРИЯТЕЛЮВАЛИ
Грузинська народна казка
Підручник - с.27-28
1.Прочитай заголовок. Про що може розповідатися в казці з таким заголовком?
2. Дай відповіді на питання після казки.
3. Складіть кілька запитань за змістом казки.
4. Прочитай ще раз казку. Чи є в ній прикметники? Добери і запиши прикметники до трьох виділених іменників (на вибір).
Зразок: ведмідь (який?) вайлуватий, неповороткий.
5. Запиши одним реченням, про що йдеться в казці.
6. Склади і запиши прислів’я за кольоровими підказками.
Випиши прикметники разом з іменниками, з якими во-
1. Усі сторони квадрата рівні. 2. У прямокутника один з кутів – гострий. 3. Будь який квадрат є прямокутником. 4. Кожен прямокутник є квадратом. 5. Це квадрат? 6. Накресли прямокутник!
Кожна дитина працює індивідуально. Виконуючи завдання, діти легко визначать,що перше твердження вірне, а друге – ні. Різні варіанти відповідей можуть вийти при аналізі третього та четвертого речень. Учитель допомагає дітям обґрунтувати, що в квадрата 4 прямих кути, отже, він прямокутник, але особливий – з рівними сторонами. Однак не в усякого прямокутника сторони рівні, тому він може і не бути квадратом. Таким чином, третє твердження вірне, а четверте – ні. Проблема виникає при аналізі останніх двох речень.
На етапі постановки проблеми вчитель слухає версії дітей та пояснює їм, чому важливо навчитися встановлювати істинність речень.
Таким чином, мета уроку – учитися визначати, вірним є речення чи невірним. Тема уроку записується на дошці: "Істинні та хибні висловлювання".
На етапі "відкриття" нового знання задача вчителя – підвести дітей до думки про те, що істотною ознакою відмінності останніх двох речень від попередніх є те, що в них нічого не стверджується. Це спостереження фіксується в мовленні: існують речення, про які можна сказати, вірні вони
чи невірні, і ті, про які цього сказати не можна. Таким чином, усі дані речення розбиваються на дві групи.
Таким чином, під висловленням зі змінною в даному курсі ми розуміємо речення зі змінною, котре стає висловленням при підстановці замість змінної її значень. Помітимо, що в науці логіці такі речення називають формами висловлення. Ми вважаємо, що вводити даний термін у 3-му класі є дидактично недоцільним, і використовуємо більш зрозумілий для дітей термін висловлення зі змінною, котрий, на нашу думку, у разі потреби (наприклад, при вивченні даного питання поза стінами школи) не утруднить учням перехід до загальноприйнятої термінології.
Слухання\читання уривку з книги повісті-казки ЕноРауда «Муфтик, Півчеревичок і Мохобородько»
- Як у тексті пояснено, чому саме так звуть персонажів?
- Чим, на вашу думку, повість-казка має відрізнятися від просто казки?
Важливо! Повість-казка довша за звичайну казку, має розгорнутіший сюжет, більшу кількість другорядних персонажів.
Ено Рауд
Муфтик, Півчеревичок і Мохобородько
КНИГА ПЕРША
ЗНАЙОМСТВО БІЛЯ КІОСКА З МОРОЗИВОМ
Якось цілком випадково стрілися троє дивних чоловічків — Мохобородько, Півчеревичок і Муфтик. Вони були такі маленькі на зріст, що видалися морозивниці хлопчиками-мізинчиками, і вона здивовано втупилася в них. Мохобородько мав бороду з м’якенького моху, в якій розкошували червоні торішні брусниці, у Півчеревичка взуття було без носків — щоб вільно ворушити пальцями. А Муфтик замість звичайного вбрання носив велику муфту, з котрої визирали тільки голова й ступні.
Вони ласували морозивом і з цікавістю роздивлялися один одного.
— Перепрошую, — мовив урешті Муфтик. — Я, звісно, можу помилятися, але мені здається, в нас є щось спільне.
— І я так гадаю, — кивнув Півчеревичок.
Мохобородько вирвав із бороди кілька брусничок і запропонував новим знайомим.
— З морозивом смакує кисленьке, — пригощав він.
— Якщо для вас не буде обтяжливо, давайте ще якось зустрінемося, — сказав Муфтик. — Зваримо какао і погомонимо.
— Оце було б чудово! — вигукнув Півчеревичок. — Я охоче запросив би вас до себе в гості, але в мене взагалі немає домівки. Ще малим я подався у мандри по світу.
— Як і я, — підхопив Мохобородько.
— Надзвичайний збіг! — здивувався Муфтик. — І зі мною точнісінько те саме. Отже, всі ми — вічні мандрівники!
Він кинув обгортку з морозива у смітник і дзизкнув блискавкою муфти.
— Чи вам не здається, що нам варто об’єднатися? — запитав Півчеревичок. — Подорожувати гуртом веселіше…
— Одне слово, вирішили, — ствердив Півчеревичок. — Тільки, перш ніж ми об’єднаємося, може, візьмемо ще морозива?
Пристали на це, і кожен купив собі ще порцію.
Потім Муфтик сказав:
— Між іншим, у мене є автомобіль. Якщо ви не проти, далі ми поїдемо.
— О-о! — зрадів Мохобородько. — Хто ж відмовиться од такого!
— Згода, згода, — додав Півчеревичок. — Адже машиною так зручно!
— Та чи помістимося втрьох? — занепокоївся Мохобородько.
— Це фургон, — заспокоїв Муфтик, — там просторо.
Півчеревичок весело підсвиснув.
— Згодиться, — кинув він.
— Чудово, — полегшено зітхнув Мохобородько. — Врешті, як у прислів’ї мовиться, для хороших овечок і однієї кошари вистачить.
— А де ж твій будинок на колесах? — запитав Півчеревичок у Муфтика.
— Біля головпошти, — відповів той. — Я там вкину дві дюжини листів.
— Дві дюжини? — здивувався Мохобородько. — Як багато в тебе друзів!
— Ох ні, навпаки, — усміхнувся Муфтик трохи ніяково. — Я не пишу нікому, тільки собі.
— Сам собі надсилаєш листи! — аж підскочив Півчеревичок.
— Річ у тому, що мені дуже подобається листуватися, — пояснив Муфтик, — а от друзів не маю, я такий самотній. Ось і вирішив писати сам собі. До речі, я шлю листи «до запиту». В одному місті вкидаю, а в іншому отримую свою кореспонденцію.
— Вельми своєрідний спосіб листування, — зауважив Мохобородько.
— І я не проти, — приєднався Муфтик. — Гадаю, цього разу поласуємо шоколадним. Воно трохи дорожче, ніж звичайне молочне, але з нагоди такого несподіваного чудового знайомства не варто труситися над двома копійками.
Кожен купив собі шоколадного та й лизькав якийсь час мовчки.
— Смачне, — сказав нарешті Мохобородько. — Набагато солодше за молочне.
— Умгу, — кивнув Півчеревичок.
— Пречудовий кисіль, — додав Муфтик.
— Що? — здивовано поглянув на нього Мохобородько. — Про який кисіль ти верзеш? Ми ж їмо шоколадне морозиво, якщо я не помиляюся?
— Перепрошую, — застидався Муфтик. — Звісно, ми насолоджуємося морозивом, а не киселем. Та я від хвилювання назви смачних страв плутаю.
— Ти хвилюєшся, коли їси шоколадне морозиво? — не вгавав Мохобородько. — Для цього я не бачу ані найменшої підстави!
— Та розхвилювався я не через морозиво, — пояснив Муфтик. — Мене вразило те, що познайомився з вами. Це так доречно. Адже раніше я жив у цілковитій самоті. А тепер знайшов чудових спільників. Я зворушений до глибини душі.
— Можливо, — сказав Півчеревичок. — Мене теж хвилює шоколадне морозиво. Погляньте — аж тремчу од хвилювання.
Його справді лихоманило — лице посиніло й пересмикувалося.
— Та ти просто змерз, — збагнув Мохобородько. — Оце накоїв собі!
— Напевне, так, — погодився Півчеревичок.
— Більше не варто їсти морозиво, — сполохався Муфтик. — Принаймні, могли б кілька порцій прихопити з собою. У моєму фургоні є холодильник.
— Невже? — вигукнув Мохобородько.
— Чудово! — зрадів Півчеревичок. — Тоді візьмемо з собою чималенько, тижнів на вісім!
— Біда лиш у тому, — вів далі Муфтик, — що холодильник діє тоді, коли автомобіль стоїть. Під час руху електрострум так його нагріває, що аж пашить од нього.
— Гм, — гмукнув Півчеревичок. — І морозиво розтане?
— Неодмінно, — сказав Муфтик.
— Я гадаю, доцільніше взагалі відмовитися од припасів, — замислено додав Мохобородько.
— І мені здається, що так наймудріше, — пристав на це Муфтик. — Але я не хочу нав’язувати вам своєї думки.
— Мої пальці скоро задубіють, — заскиглив Півчеревичок. — Може, гайнути до Муфтика й трохи зігрітися в холодильнику?
— Ходімо швидше, — випалив Мохобородько. — Слово честі, мені давно не терпиться побачити автомобіль.
На 4-му уроці діти уточнюють знання про годинник і його види, спосіб визначення часу за годинником за допомогою циферблата і знайомляться з історією створення годинника. До цього уроку необхідно підготувати для кожної дитини моделі циферблата. Це можна зробити, наприклад, заздалегідь на уроках праці.
Працюючи з моделями циферблата, вони повинні виявити й проговорити вголос наступні його особливості.
1) Годинник, на відміну від календаря, використовується для вимірювання невеликих проміжків часу – годин, хвилин і, якщо є секундна стрілка, – секунд.
2) На циферблаті сучасного годинника є 12 великих штрихів, біля котрих стоять числа від 1 до 12.
3) Між будь5якими двома великими штрихами є по 5 маленьких поділок, а всього маленьких поділок на циферблаті 60.
4) Хвилинна стрілка проходить відстань між двома маленькими штрихами за 1 хвилину, відстань між двома великими штрихами – за 5 хвилин, а повний оберт робить за 1 годину.
5) Годинна стрілка проходить відстань між двома великими штрихами за 1 годину, а повний оберт – за 12 годин.
З історією виникнення годинника діти знайомляться за текстом підручника на с. 13. Якщо дозволить час, цю інформацію можна розширити, розповівши більш докладно про водяний, пісковий годинник, різні види циферблатів сучасних годинників, механічний та електронний годинник тощо.
У завданнях № 15, с. 14 опрацьовується вміння визначати час за годинником і називати той самий час різними способами. Виконання цих завдань
супроводжується ілюстрацією розв'язання на моделі циферблата годинника.
На 3-му уроці діти будують таблицю мір часу за аналогією до таблиць мір довжини, площі, маси.
Для одиниць часу зберігається загальний принцип переходу до нових одиниць виміру: при переході до більш дрібних мірок виконується множення, а до більш великих – ділення. Однак, на відміну від інших систем мір, співвідношення між одиницями часу не є десятковими, тому перехідні коефіцієнти набувають різних значень – 60, 24, 12 та ін.
У № 1, с. 10, вставляючи в текст відсутні числа, діти повинні показати знання основних часових характеристик свого буття – століття і року, часу доби, свого року народження й віку.
Завдання № 2, с. 10 присвячені опрацьовуванню співвідношень між одиницями часу та формуванню здатностей до переведення з одних одиниць часу в інші. Оскільки співвідношення між добою, місяцем і роком опрацьовувалися на попередніх уроках, то тут акцент зроблено на взаємозв'язку між більш дрібними одиницями: добою, годиною, хвилиною і секундою.
На 1-му уроці ставиться задача уточнити поняття часу як величини, повторити вже вивчені величини й загальний принцип їх вимірювання, познайомити з історією виникнення календаря. Проблема уроку пов’язана з усвідомленням учнями недостатності їхніх знань про календар і необхід5
ності більш детального знайомства з ним. При цьому систематично має
проводитися робота з формування міцних обчислювальних навичок.
Наведемо один з можливих варіантів проведення етапу актуалізації
знань на даному уроці. Його можна почати зі з’ясування того, що діти
знають про матеріал, який вводиться.
– Запишіть у зошиті сьогоднішнє число. (Наприклад, 28 лютого.) Що
ви можете розповісти про цей день?
У результаті бесіди з дітьми вчитель отримує цікаву інформацію, яка
дозволяє міркувати про глибину орієнтації дітей у темі, яка вивчається.
1) Математичний диктант
Знайдіть значення виразів (записуються тільки відповіді).
а) 2800 : 10 : 40 = 7;
б) 3900 : 10 : 13 = 30;
в) (100 – 4) : 8 = 12;
г) 18 · 20 + 5 = 365;
д) (72 – 48) : 1 = 24;
е) 240 : 40 · 10 = 60.
2) З чим пов’язані ці числа? (З вимірюванням часу: 7 днів у тижні;
30 днів у місяці; 12 місяців і 365 днів у році; 24 години в добі; 60 хвилин
у годині й секунд у хвилині.)
3) А хіба час є величиною? (Так, час можна виміряти і результат
вимірювання виразити числом.)
4) Як вимірюють величини? (Обирають одиницю вимірювання й
дізнаються, скільки разів вона міститься у вимірюваній величині.)
5) Які одиниці вимірювання часу ви знаєте? (День, година, хвилина,
секунда, тиждень, місяць, рік, століття.)
6) Через 56 днів ми вирушимо в поїздку до Києва. (Називається значуща
для дітей подія.) Якого числа та якого місяця це буде? (Утруднення.)
– Як ви вважаєте, чим потрібно скористатися, щоб дати відповідь на це
питання? (Календарем.)
– А що таке календар? Яким календарем ми користуємося? Коли він
виник?
Опрацюй матеріал уроку №1 третьої частини та дізнайся відповіді на ці питання.
Перегляд мультфільму «Козаки. Навколо світу. Австралія» (режисер Марина Медвідь). Роль музики, шумів та вигуків для розуміння подій. Сценарій та сценарист
- Чи відчували ви додаткову енергію після перегляду фільму?
- Як цьому допомагали музика, шуми та вигуки?
Важливо !Музика в анімаційному фільмі для того, щоб створювати емоційну атмосферу. Шуми — привертають увагу до дії. Якщо щось сталося, то це підсилюється шумом. Вигуки передають емоційний стан персонажів. Ще один зі звукових ефектів — тиша, яка може надзвичайно посилювати те, що відбувається.
- Над тим, щоб з’явився цікавий фільм, працює дуже багато людей, найпершими з яких є сценаристи.
Важливо! Сценарій – основа для постановки фільму або мультфільму, вистави чи іншого заходу.У сценарії подаються діалоги персонажів з ремарками. Сценарист — людина, яка пише сценарій.
- Як ви гадаєте, у чому особливість сценарію даного мультфільму? (Немає діалогів.)
Перевірка слів з орфограмами слабкої позиції (вправлення в правописі слів з ненаголошеними[е], [и])
-Прочитайте слова, які називають людину , яка працює в театрі або в кіно, та утворіть такі спільнокореневі слова, щоб вони називали людину тієї ж професії, але жіночої статі.
Актор –
автор -
р(е,и)ж(е,и)сер –
р(е,и)дактор -
д(е,и)коратор–
гр(е,и)мер –
д(е,и)зайн(е,и)р–
-Які слова ви утворили від слова актор? (Акторка, актриса). Які суфікси допомогли це зробити? (-к-; -ис-)
- Чи ті самі суфікси допомагають у творенні спільнокореневих слів для решти слів?
Важливо! Учитель/ка звертає увагу учнів на те, що суфікс –к- найпоширеніший для творення слів назв за професією осіб жіночої статі, але не єдиний. Якщо учні наводять як приклади спільнокорених слів слова із суфіксом –ш- (авторша, режисерша тощо), то учитель/ка говорить про те, що цей суфікс вносить дещо інше значення, ніж просто назва за професією, з’являється зневажливий відтінок.
-У яких частинах слова трапилися орфограми? Як ви перевірили, яку літеру написати? (Перевірили за словником; до слова гр(е,и)мер можна дібрали спільнокореневе слово грим з [и]; суфікс –ер- у слові дизайнер можна перевірити за суфіксом -ер- у сильній позиції (під наголосом) у слові гример.
Зав’язка, розвиток подій, кульмінація, розв’язка. Сюжет мультфільму
-Яка ідея виникла у козаків?
-Які матеріали використали козаки для створення повітряної кулі?
-Що змусило кулю піднятися в повітря? Як козаки використали енергію вогню?
-Енергію чого ще, на вашу думку, вони використали? (Сила вітру.)
Важливо! У кожному сюжеті є зав’язка. Це подія, яка є початком для цілої низки наступних подій.
Важливо!Уданому мультфільмі зав’язка – це створення козаками повітряної кулі для подорожі, де кулю створили із шароварів Тура, зав’язавши їхмотузкою, там де отвори для ніг.
-Яку роль саме мотузка відіграє у розвитку подій? Що стало причиною того, що повітряна куля різко впала? (Витівка пелікана, коли він розв’язує мотузку.)
-На який континент потрапили козаки? (Австралія.) Що на це вказує?(Кенгуру.)
-З якими неприємностями зіштовхнулися персонажі мультфільму? (Пелікан краде речі, поліцейський підозрює в скоєнні злочину, а саме в браконьєрстві, крокодил хоче з’їсти.)
-Що козакам допомогло порозумітися з тубільцями? (Поважливе ставлення до іншої культури, дружелюбність.)
Важливо! Тубі́лець – уродженець і корінний житель якої-небудь (переважно віддаленої від центрів цивілізації) місцевості або країни на відміну від приїжджого або іноземця.
-Визначте, який момент викликає найбільше напруження і занепокоєння про долю персонажів мультфільму (Зіткнення з браконьєрами – це кульмінація.)
-Як козаки використали енергію води?
Важливо! Серфінг (англ. surfing) — водний вид спорту. Завдання спортсмена — піймати хвилю, що йде до берега, і проїхати на її гребені на спеціальній плоскій дошці з невеликим кілем (лежачи або стоячи).
-Чим закінчується мультфільм? Визначте розв’язку. (Залагодження конфлікту з пеліканом і повернення додому.)
Домашня робота. Описати героя мультфільму, який найбільше сподобався
5 грудня
ЯДС
ТЕМА 4. Енергія
ПРИГОДА 2. Як дізнатися, що шукати?
- Переходь за покликанням і виконуй завдання уроку.
- Сьогодні ми закріплюватимемо навичку ділення кутом. Всі завдання тобі знайомі, але якщо виникнуть питання, то ти можеш звернутися до дорослих або до мене. Бажаю тобі удачі.
УКРАЇНСЬКА МОВА
1.Фестиваль кращих виконавців вірша Павла Глазового «Солодка хатка»
Важливо! Учитель нагадує, що фестиваль не є змаганням, а є обміном досвідом, на фестивалі є приз глядацьких симпатій.
2. Вибіркове читання: пошук слів, утворених за допомогою префіксу. Префікси при-/пре-
- Прочитайте ще раз вірш (Додаток 5) та знайдіть спільнокореневі слова до слів битий, критий.
- Визначте частини слова в записаних словах.
- Які префікси використані для утворення нових слів? Яке значення вони додали? (При- – приєднаний до чогось, по- – критий чимось зверху.)
- У якому з цих префіксів є орфограма слабкої позиції звука? (Можливий вибір: прИ або прЕ.)
- Якби хатка була дуже солодкою, то як писати назву вірша «Пресолодка хатка» чи «Присолодка хатка»?
3. Групова робота: дослідження залежності префіксів при-/пре від значення (Додаток 8)
Важливо! Учитель/ка звертає увагу учнів на те, що в українській мові є два префікси: і при-, і пре. Щоб правильно їх вибирати, треба враховувати їхнє значення. Учитель/ка пропонує учням провести дослідження і з’ясувати, коли в словах української мови пишеться префікс пре-, а коли префікс при-.
Важливо! Після вислуховування результатів дослідницької роботи кожної групи учитель/ка допомагає сформулювати висновок: префікс пре- пишеться лише тоді, коли він надає словам значення найвищого ступеня ознаки. Наприклад: прегарний, премудний. Його можна замінити словом дуже.
Префікс при- пишеться в словах, яким він надає будь-які інші значення (наближення, розміщення поруч, частковості дії, результату дії).
4. Мовне дослідження за впр.224
5. Визначення префіксів
6. Вивчення правила
7. Завдання на вибір (впр.224(3))
8. Домашнє завдання
Впр.225
29 листопада
Добрий день, мої третьокласники!
Так сталося, що не всі ви могли доєднатися до уроків. Тому пропоную вам попрацювати самостійно. У вас обов'язково все вийде!!! Пам'ятайте, якщо щось не вдається, то варто спробувати ще раз!
ЯДС
Тема. ЕНЕРГІЯ. Що таке енергія?
- Переходь за покликанням та виконуй завдання уроку
Запис речень під диктування. Самоперевірка. Розділові знаки в реченні. Робота з лексичним значенням слова. Багатозначні слова
- Запишіть прислів’я під диктування.
Сила в руках, а в голові дим.
Сила та розум — краса людини.
Без вміння і сила зайва.
Важливо! Після запису під диктування учитель/ка пропонує за зразком, заздалегідь заготовленим на дошці, перевірити, чи все записано правильно. Учитель/ка звертає увагу учнів на те, що в реченні перед словом-помічником «а» завжди ставиться кома. Такий розділовий знак, як тире, може використовуватися, наприклад, тоді, коли на його місці можна вставити слово «це».
- Поміркуйте, чи можна в даних прислів’ях слово сила замінити словом енергія. Чому це є можливим? (Сила – це фізична енергія.)
- Які ще лексичні значення є у слова сила? (наприклад, могутність, влада, авторитет (наприклад, речення «Конституція України має найвищу юридичну силу»); озброєні війська (наприклад, речення «Наші війська оточили й знищили головні сили ворога» )
- А які ще лексичні значення є у слова енергія? ( Те саме, що електроенергія.)
- Слова сила та енергія – однозначні чи багатозначні?
- Чи в усіх своїх значеннях ці слова замінюють один одне? (Ні.)
Робота в групах: виявлення власних джерел енергії
- Розкажіть одне одному, що дає вам енергію (споживання їжі, сон, відпочинок, заняття улюбленою справою, спілкування з друзями, обійми, зміна місця проживання та ін.). Як ви про це дізналися?
Що таке вебсторінка, вебсайт, браузер. Як подається інформація на вебсторінці
Важливо! Учитель/ка записує на дошці слова вебсторінка, вебсайт та браузер і пропонує учням обговорити, що вони знають про ці слова. У ходу обговорення учитель/ка в разі потреби вносить уточнення.
Вебсторінка(web-page) — інформаційний ресурс доступний в мережі WorldWideWeb (Всесвітня павутина), який можна переглянути у браузері зазвичай.
Бра́узер (або вебпереглядач, вебоглядач, вебнавігатор) — програмне забезпечення для комп'ютера або іншого електронного пристрою, як правило, під'єднаного до Інтернету, що дає можливість користувачеві взаємодіяти з текстом, малюнками або іншою інформацією на вебсторінці.
Вебсайт, або сайт (англ. website, від web (веб) і site (місце)) — сукупність вебсторінок, доступних у мережі Інтернет, які об'єднані як за змістом, так і за адресою.
- Ваші батьки та, ймовірно, вже й кожний з вас дуже часто шукають інформацію в інтернеті на різноманітних вебсторінках. Чи задумувалися ви, як побудована вебсторінка і на що слід звертати увагу.
- Перед вами схема, як побудована вебсторінка (Додаток 4). Найперше, що ви бачите – це заголовок. Він розташований у верхній частині кожної сторінки та має декілька дуже важливих цілей, але насамперед він створює загальне уявлення про призначення сторінки («брендує» сторінку).
- Так як ми говоримо про енергію і цього тижня читатимемо казки, які містять різні «їстівні елементи», наш малюнок-бренд надихає нас «солодким казковим будиночком». Головна сторінка – це основна сторінка на сайті. Саме вона надає основну інформацію. У нашому випадку – ви можете перейти безпосередньо до текстів, які читатимемо цього тижня: це «Солодка казка» Павла Глазового і народна українська казка «Козúна хатка». А там скільки смакоти….
Виразне читання/слухання вірша Павла Глазового «Солодка хатка» Обговорення первинного сприйняття
Солодка хатка
Павло Глазовий (За мотивом Олени Пчілки)
Бігло біле ведмежатко Та й натрапило на хатку. Гарна хатка на льоду, Вся у цукрі і меду.
Дах у хатки не прибитий, А морозивом покритий. Стіни зроблені з млинців,
А дверцята – з льодянців.
— Ось де хатка моя! Осьде буду жити я! — Ведмежатко так сказало. Потім дах той облизало,
Поковтало всі млинці Й посмоктало льодянці... А тепер в сльозах сидить: — Де ж я, бідне, буду жить?
- Які почуття у вас виникли після прочитання?
- Вам шкода ведмедика, чи навпаки? Чому?
- Чому ведмедик з’їв свою хатку? Чи додало це йому енергії?
- Що відбувається з енергією, коли відчуваєш власну провину?
- Чи були у вашому житті випадки, коли ви не могли себе стримати в якомусь своєму бажанні?
Добір тематичної групи слів. Перевірка орфограм за орфографічним словником, спорідненим словом або формою того самого слова
- Уявіть, що ви можете збудувати хатку зі смаколиків. Напишіть, з чого саме могла б бути ваша хатка. Запишіть не менше, ніж 10 назв, які могли б вам допомогти збудувати вашу «смачну хатку».
Створення вірша з використанням шаблону
- Давайте спробуємо побути поетами і поетесами. На основі ваших «смачних хатинок» за шаблоном складіть і запишіть вірш.
- Якщо є солодкі хатки і смачні будиночки, то чи можуть бути солодкі вірші? (Вірші не їдять, але у слова «солодкий» є не лише пряме значення, а й переносне, тобто сердечний, приємний.)
Дім смачний я побудую:
Стіни з _______________ зроблю я.
Вікна – з ___________________ смачних,
_____________________ прикрашу їх
З ____________________ будуть двері,
З ____________________ зроблю стелю.
Меблі з __________________ зроблю
Ще й дзвіночок причеплю!
Ну й смачний будинок буде!
Пригощайтесь, добрі люди!
- Чому не будь-яке слово ви змогли використати? (Щоб зберегти ритм, треба враховувати кількість складів у слові, яке називає смаколик.)
Д/з. Повправляйтеся у виразному читанні вірша для участі у фестивалі кращих виконавців вірша Павла Глазового «Солодка хатка». За бажанням вірш можна вивчити. Також можна подбати про театральний костюм чи театральний реквізит, про пантоміму, якою можна супроводити виконання вірша.
28 листопада
Вітаю моїх чомусиків!
- Ми продовжуємо наполегливо навчатися. Ропочинаємо вивчати тему "ЕНЕРГІЯ".
- Цього місяця ми шукатимемо відповіді на запитання:
Що таке енергія?
Як людина використовує енергію Сонця, вітру, води?
- Який прийом використовується для усного ділення?
- З яких одиниць починаємо письмове ділення?
- Оцініть свою роботу.
Домашнє завдання.
- Вдома виконай решту завдань уроку 9.
УКРАЇНСЬКА МОВА
Виставка різних видань казки “Гидке каченя”. Знайомство з інтернет-ресурсом «Бібліотека українського мистецтва». Інформація про перше видання казок Андресена українською мовою. Робота з ілюстраціями. Український переклад
Важливо! Учитель/ка знайомить учнів з першим виданням книжки казок Андерсена українською мовою (1873), пропонує серед ілюстрацій Миколи Мурашка впізнати ту, яка є ілюстрацією до казки «Гидке каченя». Учні порівнюють цю ілюстрацію з ілюстраціями у представлених на виставці книжках, які вони принесли.Обговорюють відмінності. Також учитель/ка привертає увагу учнів до того, що казку Андерсена на українську мову переклав відомий український письменник Михайло Старицький(під псевдонімом М. Стариченко).Казка називалася «Погане вутятко». Потім Марія Грінченко (під псевдонімом М. Загірня) зробила переклад цієї казки під назвою «Погане каченя». Також невідомий перекладач опублікував свій переклад казки під назвою «Погане мале каченятко — і що з нього виросло»—у часописі «Світ дитини». Назву «Гидке каченя» дала цій казці майже 100 років тому перекладачка Оксана Іваненко.
Проте жоден з названих перекладачів не володів данською мовою, тож свої переклади здійснювали за посередництвом французьких, німецьких або російських видань. Лише на початку 2000 (2006, 2009) перекладачка Галина Кирпа здійснила переклад казок Андресена саме з данської мови. Далі можна запропонувати учням з’ясувати, хто є перекладачем у тих виданнях, які представлені на виставці. Також можна зачитати один-два абзаци казки у різних перекладах (О.Іваненко та Г.Кирпи).
Робота в парі: обговорення послідовності подій у прочитаній/прослуханій/переглянутій казці «Гидке каченя». Сюжет. Елементи сюжету: зав’язка, розвиток подій, кульмінація, розв’язка (Додаток 6). Перевірка сумнівних написань за орфографічним словником
- Запишіть найважливіші, на вашу думку, події у казці «Гидке каченя».
- Порівняйте записи, з’ясуйте, чи усі події ви пригадали, та упорядкуйте послідовність, у якій вони відбувалися.
- З якої події почалися страждання каченяти? (Зустріч з мешканцями пташиного подвір’я. - Це зав’язка твору.)
- Які події лише посилювали страждання каченяти? (Втеча з пташиного подвір’я ; Знайомство з диками качками на болоті; Знайомство з гусками-панночками; Страшний собака; Спілкування з котом та куркою; Самотність восени; Допомога селянина - це розвиток подій.)
- Яка подія призвела до того, що він змінився? ( Втечі від дітей - це кульмінація твору.)
- Яка подія показує, що каченя відчуває себе вже по-новому? (Зустріч з білими лебедями - це розв’язка твору.)
- Як ви думаєте, яка головна ідея простежується в казці саме з такою послідовністю подій? (Треба вірити в себе, вірити в те, що ти не самотній, бути стійким до труднощів, шукати тих, хто тебе підтримає, не відштовхне.)
Важливо!Учитель/ка знайомить учнів з уявленнями про сюжет твору: СЮЖЕТ (слово французького походження) — послідовність подій в художньому творі, у ході яких розкриваються характери персонажів і головна ідея. Елементи сюжету: зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка. Учитель/ка має усвідомлювати, що це перше знайомство з елементами сюжету, тому він/вона допомагає учням в пригадуванні подій, якщо учні забули якісь із них.
- На які труднощі в написанні слів ви натрапили? Чи є серед них орфограми слабкої позиції? Як ви можете їх перевірити?
Створення письмового висловлювання за темою:“ Важливо не те, ким ти народився, а те, яким ти став!” (ДжоанРоулінг). Перевірка сумнівних написань за орфографічним словником. Редагування тексту
- Поміркуйте, чому відома письменниця ДжоанРоулінг сказала: «Важливо не те, ким ти народився, а те, ким ти став». Чи погоджуєтеся ви з нею? Запишіть свої роздуми.
- Обміняйтеся зошитами та прочитайте текст один одного. Обговоріть, що вам сподобалося в текстах одне одного, а що, на вашу думку, бажано змінити або додати.
- На які труднощі в написанні слів ви натрапили? Чи є серед них орфограми слабкої позиції? Як ви можете їх перевірити?
- Поміркуйте, що б ви уточнили у власному тексті після обговорення. Відредагуйте власний текст.
Робота в групі: створення екранізації за малюнками до казки «Гидке каченя», добір титрів
- Розгляньте у групах малюнки. Спробуйте розмістити їх у певній послідовності, що відповідає розвитку сюжету казки. Кожний малюнок — це один кадр. Подумайте про титри: доберіть з тексту казки відповідні одне-два речення до кожного з малюнків.
Заповнення таблиці “Які перетворення відбулися у житті гидкого каченяти?”
- Пригадайте та запишіть, яким постає Гидке каченя в зачині казки.
- Як він змінюється в основній частині?
- Яким його бачать діти в кінцівці?
- Пригадайте, які подібні перетворення вам відомі в природі (наприклад ,гусениця — метелик, пуголовок — жаба, цибулина - тюльпан).
- Що автор розказує про емоції та почуття на початку казки? В основній частині? У кінцівці?
ІНФОРМАТИКА
- Опрацюй матеріали презентації та виконай запропоновані завдання.
Так сталося, що не всі ви могли доєднатися до уроків. Тому пропоную вам попрацювати самостійно. У вас обов'язково все вийде!!! Пам'ятайте, якщо щось не вдається, то варто спробувати ще раз!
ЯДС
Тема. Підсумковий урок з теми "Чарівні перетворення".
- "Одягніть" схему й проаналізуйте задачу. (Відома сума та різниця числа учнів обох класів, тому можна шукати ці числа за алгоритмом: спочатку знайдемо різницю 56 і 2, потім поділимо її навпіл - отримаємо менше число, і додамо донього 2 - отримаємо більше число.)
- Запишіть розв'язання з коментуванням.
1) 56-2=54 (учн.) - подвоєне менше число;
2) 54:2=27 (учн.) - у ІІ класі;
3) 27+2=29 (учн)
- Задачу 6(б) спробуй розв'язати самостійно.
Домашнє завдання. с. 27, № 7
УКРАЇНСЬКА МОВА
- Попроси рідних продиктувати тобі диктант. Спочатку послухай його та добери заголовок.
Кілька днів стояла відлига. Вночі вдарив мороз. Вийшов Юрко вранці з хати і побачив велику крижану бурульку. Вона звисала з даху.
Зійшло сонце. Заблищала бурулька різними кольорами. Юрко затамував подих від здивування. Яка ж красива бурулька!
На даху весело зацвірінькали горобці. Вони ніби запрошували помилуватися бурулькою.
- Знайди і підкресли слова з префіксами з-, с-. Познач префікси.
- Переходь за покликанням та прочитай казку "Гидке каченя".
Немає коментарів:
Дописати коментар