Робота з дітьми з особливими освітніми потребами

14 вересня  2023 р. в комунальному закладі «Вінницький ліцей № 6» відбулось засідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП.

 


 

✏️Практичний психолог ліцею, Тетяна Березюк, використовуючи арт-терапевтичну вправу «Дерево – міцності», емоційно налаштувала команду психолого-педагогічного супроводу на навчальний рік. Створюючи спільний малюнок, усі учасники освітнього процесу зрозуміли, що тільки спільно можна досягти єдиного результату. Адже тільки партнерські стосунки забезпечать отримання комплексних, скоординованих, гнучких, доступних і потрібних кожній родині послуг.

✏️Голова методичного коворкінгу Світлана Львовська наголосила на тому, що інклюзивне навчання – це насамперед система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, урахуванні багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників, а також ознайомила присутніх із нормативною базою на 2023-2024н.р. Особливу увагу батьків звернула на створене безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації: Лист МОН від 03.08.2023р. та наказ МОН України від 17.11.2021р. «Про затвердження допуску асистента учня(дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимог до нього».

✏️Директорка другого ІРЦ Алла Очеретна акцентувала увагу батьків на співпраці між закладами освіти та інклюзивно-ресурсними центрами, що заклад освіти отримуватиме більше підтримки й допомоги під час навчання дітей з особливими освітніми потребами. Ознайомила батьків з термінами проходження комплексної перевірки. Відповіла на всі питання, які виникали в усіх учасників засідання.

✏️Заступник директора з освітньої діяльності Ірина Сабардак розповіла про особливості складання індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану дітей з ООП. Наголосила на правильному підході до складання індивідуального навчального плану, адже він дозволить побудувати освітній процес із врахуванням індивідуальних потреб кожної дитини та відповідним чином адаптувати чи модифікувати освітні галузі, адаптувати середовище і організацію роботи у ньому. Ознайомила з графіком проведення психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять.


2022 рік

24 –28 жовтня 2022 року в комунальному закладі «Вінницькій ліцей № 6» Львовською С.М. було проведено 5 спеціалізованих тренінгових занять в онлайн та офлайн форматах на тему «Побудова інклюзивного середовища в закладі освіти». 


У рамках проєкту «Реагування на надзвичайні ситуації для підтримки фахівців у галузі освіти для підготовки дітей до повернення до школи та створення безпечного середовища навчання у класі (у різних формах навчання — офлайн, онлайн та змішаних підходах) для всіх здобувачів освіти, включаючи дітей з обмеженими можливостями та дітей - ВПО», що реалізує ГО «Донецька обласна організація Всеукраїнської організації Союз осіб з інвалідністю України» спільно з UNICEF.

У роботі тренінгу взяли участь класні керівники інклюзивних класів, учителі-предметники, які працюють у цих класах, та асистенти вчителів закладу. 

Протягом тренінгових занять було розглянуто наступні питання:

- Інклюзивність як якість і доступність освіти.

- Універсальність навчального процесу.

- Організаційно-педагогічні умови формування інклюзивного середовища.

- Роль асистента вчителя у командній взаємодії фахівців.

Львовська С.М. є тренером та асистентом учителя, яка під час занять поєднала теорію з практикою, що сприяла опануванню сутності інклюзивної освіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар